12 listopada 2014

Inna forma tekstu: Years & Years

Tym razem w tytule postu nie będzie płyty, ponieważ zespół ten jest dość młody i żadnego longplaya jak dotąd nie wydał. Ale z racji tego, że zaczął pojawiać się w polskim radiu (co oznacza, że nie jestem już hipsterem), postanowiłam o nich napisać.

[http://www.josepvinaixa.com/blog/years-and-years-take-shelter-video-premiere]
Wiecie jak to jest słuchać jakiejś piosenki w kółko, a potem wracać do niej miesiącami i stwierdzić, że nadal Wam się nie znudziła? Marzycie o najlepszych głośnikach świata, dźwiękoszczelnym mieszkaniu i nieograniczonym czasie na bujanie się w rytm tej piosenki aż do znudzenia? 
Każdy ma takie melodie w zanadrzu. 
Jedną z moich jest "Take Shelter" do której fałszuję ile wlezie.


Oczywiście, nie wpadłam na nią przez przypadek potykając się o dobrobyt youtube'a (choć i takie przypadki mi się zdarzały). Nie, tę konkretną piosenkę zawdzięczam Kasi z zapętlone.pl.
A miłość do niej rosła z każdym odtworzeniem. Teledysk też polubiłam, choć gdy go ujrzałam po raz pierwszy, nie pasował do moich wyobrażeń. 

Take shelter,
Take the pressure,
Do what you want tonight, it’s alright,
If you want to get used,
You get used!

Potem dałam szansę piosence z przystojnym aktorem. Taaaak. Teledysk mnie zahipnotyzował, a w połączeniu z tym głosem w tle byłam po prostu stracona. Chciałam tańczyć razem z Benem Whishawem i śpiewać:
I think I'm into you
how much do you want it too
what are you prepared to do
I think I'm gonna make it worse
I talk to you but it don't work
I touched you but it starts to hurt
what have I been doin wrong
tell me what it is you want
tell me what it is you want 
tell me what it is you...


Jednak muszę szczerze przyznać, że przez dłuższą chwilę, pod wpływem innych wspaniałych artystów, nasze ścieżki rozeszły się. I dopiero cover pewnej piosenki na nowo obudził we mnie miłość do Olly'ego Alexandra (którego część z Was może kojarzyć np. z filmu Great Expectations).
A wracając do coveru, tym razem nie dostaniecie oryginału. 


Koniecznie wysłuchajcie tej wersji. Bezdyskusyjnie musicie. A potem dopiero kliknijcie TU
Słyszycie różnicę? :)

Dobrze. A teraz dość zagadek. Oto piosenka, która - mam nadzieję - wkrótce zawładnie listami przebojów i którą pewnie już kojarzycie. Tańczymy, śpiewamy, klaszczemy! 

I must be tough
I must behave, I must keep fighting
Don’t give it up
I want to keep us compromising
Open your arms and brain
To the truth that you’re denying
Give into the game
To the sense that you’ve been hiding


A na koniec ciekawostka. Do wakacji daleko, ale z tych które minęły możecie kojarzyć pewną skoczną melodię. Spokojnie, nie musicie czekać na słońce, żeby dobrze się przy niej bawić. Dla mnie to idealny song na rozruszanie. Wiecie, rozprostowanie kości, złapanie miotły w dłoń, takie tam kobiece rozrywki. 


And it fills me up
and it starts to shine
And I see it burn when you bring me sunlight
Is it all you need
to feel this heat
to feel like everything is all that you dreamed?


Niech zatem wypełni Was moc do działania! Na dobry poranek albo ostatni przytup przed snem :)

[http://www.interviewmagazine.com/music/years-and-years-real-ep]

Do napisania!

PS. Na koniec przydatne linki: [Soundcloud] [Youtube] [Spotify]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz i poświęcony mi czas :)